Woensdag 13 Augustus - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu Woensdag 13 Augustus - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu

Woensdag 13 Augustus

Door: Edwin & Ad

14 Augustus 2008 | Hongarije, Kiskinizs

Ook vandaag lag het internet er nog uit, maar we hebben wel een verhaal van wat we uitvoeren. Bij deze dus wat we woensdag 3/8/8 hebben gedaan.’s Ochtends zijn we natuurlijk begonnen met een goed ontbijt, die bestond uit redelijk normaal brood met worst. Gelukkig waren er voor de liefhebbers wel Nederlandse producten als hagelslag en vlokken. Vandaag was vooral een oriëntatiedag voor de werkzaamheden om het in te plannen. We zijn naar Baktékek (spreek uit: baktakek) geweest om daar de pastorie en de kerk te bekijken. In de pastorie moest een nieuwe vloer gelegd worden. De oude was al verwijderd. Maar er moest eerst 10 cm puin weggehakt worden. Terwijl de bouwvakkers in ons midden het werk bekeken en de mensen uit het dorp leerden kennen werden wij rondgeleid in de plaatselijke kerk. Toen wij aan het hakken, scheppen en kruien waren zijn een paar vrouwen uit het dorpje aan het koken gegaan. We waren namelijk ’s avonds uitgenodigd voor het eten. Op de foto’s kan je zien dat er gekookt werd in een grote pot met een grote houten lepel. Er werd vet gesmolten en daarbij werd veel water gedaan met grote stukken aardappel, wortel en kruiden. Tussen het werken en eten door zijn we naar huis gereden om op te frissen. Onderweg zijn we bij een supermarkt gestopt om spullen te kopen voor de avonden. De avond hebben we samen met de Hongaarse jeugd doorgebracht, de communicatie verliep in het begin wat moeizaam, maar naar mate we meer praten was het steeds leuker. Tot morgen maar weer!!

• 15 Augustus 2008 - 14:43

Rini:

Ik zit even te genieten van jullie verhaal.
    Veel werk plezier en groeten aan iedereen maar bijzonder aan Pauline en Elouise.
    groet pa.

Van 11 t/m 23 augustus 2008 gaan 8 jongeren uit Nijkerkerveen onder begeleiding van een aantal Nijkerkers op werkvakantie naar Hongarije. Via dit blog houden wij u op de hoogte aan de hand van verhalen en foto's. Regelmatig terugkomen dus!

Actief sinds 11 Juni 2008
Totaal aantal bezoekers 19214