Vrijdag 15 Augustus 2008 - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 Augustus 2008 - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 Augustus 2008

Door: Edwin & Ad

15 Augustus 2008 | Hongarije, Kiskinizs

Vrijdag

Eerst nog even verder over gister! Wij hadden bij dominee Laszlo gegeten en zijn daarna bij de kerk in Aszalo wezen kijken. Dit was erg mooi, kijk maar naar de foto’s. We waren dus niet zoals verwacht om 18.00 thuis. ’S Avonds hebben we ons weer binnen vermaakt ivm de vele muggen.
Nu verder over vandaag, donderdag 15/8/8. Vanochtend kregen we om 9.00 ontbijt, geklopte eieren met uien en paprika, dit samen met brood. Na het ontbijt werden de taken weer verdeeld. De meiden gingen het hek afschilderen en de jongens met de bus en auto naar de pastorie in Beret om de buitenmuur van de pastorie te sauzen. Alle jongens met uitzondering van Ad, die was een dag daarvoor door zijn enkel gegaan en kon er nog niet op staan. Hij is met de dominee (Laszlo) naar een kennis van hem geweest die verpleegster is. De conclusie na een tijdje voelen en bewegen was dat de enkel zwaar gekneusd is.
Ondertussen waren de jongens de buitenmuur aan het sauzen, deze was er behoorlijk aan toe, er zaten deuken in doordat het materiaal afgebrokkeld was. Een plaatselijke stucadoor heeft het van te voren voor ons gestuukt. Vandaag is de eerste laag verf erop gegaan, maar een 2e laag is wel nodig. Dit gebeurt volgende week.
De meiden waren bezig met het hek bij de kerk in Kiskinizs, deze kreeg een nieuwe laag verf, hij was gisteren al door de meiden geschuurd, dus konden ze vandaag meteen beginnen met schilderen.
Om 13.00 was iedereen weer op de thuisbasis. Aangezien het vanmiddag erg warm was hebben we besloten om deze middag te gebruiken voor de zeskamp die Pauline, Marieke en Elouise hebben georganiseerd.
Ondertussen dat iedereen aan het spetteren en spelen was heeft Jaap van Beek voor Ad een mooie houten kruk gemaakt bekleed met een stofje van een verfroller, zie de foto’s!!!
Nu we dit typen zitten we te wachten op Aalt en Willy Rakhorst die toch nog komen!! Ze worden door Jan, Johan en Mark opgehaald op het vliegveld in Boedapest. Als ze aankomen gaan we meteen eten en dan zien we wel wat de avond brengt.
De rest horen jullie morgen! Bedankt voor het lezen en de aandacht, we hebben er ontzettend veel plezier van dat jullie zo mee kunnen genieten.

Helaas lopen we met de foto’s een beetje achter, maar dat is ook te wijten aan een gelimiteerde internet verbinding. Daar komt waarschijnlijk nog een oplossing voor.

• 15 Augustus 2008 - 20:51

Dsvds:

Beterschap Ad!! Ze zeggen altijd op één been kun je niet lopen, maar eh.. jij misschien wel? ;-)
    En lui, wat gaat dat lekker zo te lezen, met de handen uit de (korte/ lange?) mouwen! En een hoop gezelligheid!
    Doe de groeten aan ds. Laszlo - is 'ie aardig?

• 15 Augustus 2008 - 21:46

Marja En Pieter:

Dat moet jou weer over komen ad.
    We vinden het erg vervelend voor je.
    En dat zo ver van huis.
    Maar gelukkig heb je Marieke en de anderen in de buurt.
    Veel succes met jullie werk.

• 16 Augustus 2008 - 14:00

Willy Rakhorst:

Hey, harde werkers! Leuke site. Ik heb net ff alles gelezen en de fotos bekeken. op vakantie hadden we geen internet, dus moest ik m'n geduld even houden. Sneu voor je, Ad, dat je een gekneusde enkel hebt. Beterschap van je schoonma, daar knap je misschien van op. ( of van af). Werkze nog verder. Groeten van ons allemaal.

• 17 Augustus 2008 - 12:51

Dorien:

Wanneer komt er een foto van mijn vader en moeder op de site... dat broertje van me heb ik nu wel gezien... Haha!