Maandag 18 augustus 2008 - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu Maandag 18 augustus 2008 - Reisverslag uit Kiskinizs, Hongarije van werkvakantiehongarije2008 - WaarBenJij.nu

Maandag 18 augustus 2008

Door: Edwin & Ad

18 Augustus 2008 | Hongarije, Kiskinizs

Na een gezellige avond rond het kampvuur konden we vanochtend om 9:00 weer aanschuiven aan een lekker ontbijt. Dit keer kregen we brood met 2 soorten warme worst voorgeschoteld. Dit was erg lekker. Hierna gingen we al gauw verder aan het hek en met het sauzen in Beret. Korstiaan, Heber en Johan zijn met de auto naar de pastorie in Beret gegaan om de buitenmuur af te maken. Rond ongeveer 15:00 waren ze weer terug in Kiskinizs. Ondertussen is de rest verder gegaan met het hekwerk rond de kerk. Deze dag zijn we erg ver gekomen. De balken voor de plankjes zijn allemaal gemonteerd en de plankjes zijn allemaal gelakt! Dit leek in eerste instantie niet vandaag te lukken omdat de beits op was. Maar nadat Aalt met Janos (een Hongaarse jongen die Nederlands spreekt!) een paar nieuwe bussen beits hadden gehaald hebben Alice, Pauline, Elouise, Heber en Ad even een flink staaltje teamwork laten zien en is het toch nog afgekomen. Complimenten! Ook hebben we al zo’n 10 meter latjes geplaatst (nu hoeven we nog maar 95 meter ;)) Ook de toegangshek van de kerktuin is verder opgeknapt. De roestrandjes zijn weggewerkt met metalen strips en in de menie gezet. Toen Korstiaan terug was uit Beret heeft hij samen met Edwin 7 gaten in de grond geslagen van ongeveer 70 cm per stuk. Dit heeft ze dan wel een kratje bier opgeleverd van onze goeie Jaap! We zijn vandaag tot 18:00 doorgegaan. Hierna was het tijd om alles schoon te maken. Om 19:00 kwam er een auto aanrijden met een aanhangwagen hierop stond een grote pan/teil met een heerlijke maaltijd! Nadat we dit op hadden is iedereen weer z’n eigen gang gegaan. Hoe de avond verlopen is vertellen we u morgen!

• 18 Augustus 2008 - 19:42

Harry:

Goed werk mensen!
    En volgens mij leeft ongeveer het hele Veen met jullie mee... De website van onze kerk kreeg de laatste tijd gemiddeld 7 a 8 bezoekers per dag, sinds 11 augustus ligt dat ruim boven de 30...

• 18 Augustus 2008 - 20:44

A.d.H.:

Ja ja, nu er een echt hekwerk komt te staan zie je goed wat er is gedaan in de afgelopen week. Mooi werk mensen!!!
    En Ad, gaat het nog wat vooruit met je enkel? Wil jou paticuliere ziekenverzorgster(Marieke) je nog wel bijstaan? Met die super kruk moet het je toch wel lukken om weer gek te kunnen doen?
    Lieve allemaal , het ga jullie goed, geniet van jullie werkvakantie. Hier lijkt de vakantie voorbij.Het een hele dag regen geweest. Tot een volgende keer... gr. Ada

• 18 Augustus 2008 - 21:26

Rini:

Lieve mensen wat geniet ik hier van jullie werk.
    Wat een mooi hekwerk maken jullie daar heb ook nog wel wat voor jullie te doen na deze werk vakantie.
    Als ik het zo zie en bekijk krijgen jullie je werk wel klaar.
    Groeten van ma pa .

• 19 Augustus 2008 - 08:56

Dsvds:

Top!

• 19 Augustus 2008 - 10:17

Ds. Laszlo:

Hallo!
    Hier in Kiskinizs gaat alles goed, wees niet ongerust!
    Meer foto's: www.kiskinizs.tirek.hu
    Groeten!